منتظران حضرت، آماده باشند

دریافت کد

مشخصات بلاگ
منتظران حضرت، آماده باشند

کـــــــــانــــــــــــــال ســــــــایــــــبـــــــری
مـهـدویـت ، جنـگ نـرم و دشـمن شنـاسی
ظـــــــهــــــــــــور نــــــــــــــیـــــــــــــــــوز
********************************
.:The World Is Waiting For Your Step:.
یا مهدی کل العالم تنتظرک فعجل یا مولای
جهـان در انتـظار تو است مهـدی جـان(عج)

آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۹۶، ۰۰:۰۳ - منتظرالمهدی
    عالی بود
  • ۲۴ اسفند ۹۵، ۱۹:۳۷ - رهگذر
    تشکر

أللُهُمَّ کُن لِوَلیِّک ألحُجَّة إبنِ ألحَسَن صَلُواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی آبائِه فِی هذِهِ السَاعَةِ وَ فِی کُلِّ السَّاعَةِ وَلِیاً وَ حافِظاً وَ قاعِداً وَ ناصِراً وَ دَلِیلاً وً عَیناً حَتی تُسکِنَهُ أرضَکَ طَوعاً وَ تُمَطِعَهُ فیِها طَوِیلا

غزه دلهای ما درانتظار منجی؛مولای من بتاب!

چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۴۳ ب.ظ

غزه دلهای ما درانتظار منجی؛مولای من بتاب!

آه! مولای غریب من! این روزها که دلت از غم جانگداز غزه خون است؛ با تو می گویم و می دانم که هرجا مسلمانی و مظلومی، زیر بار ظلمی، بی تاب می شود و قطره اشکی از گونه معصوم کودک بی پناهی بر زمین می چکد، تو بیتاب تر و دلخون تر از او، به امید فرج نفس می زنی و برای آمدنت لحظه ها را می شماری.


آه ای مولای غم شیعی من! ای دردآشنای ترنم های شبانگاهی ام! ای انیس و مونس خلوت غمگنانه ام! یا مهدی!

تو آن دلیــل خدایی که حاضری امّا

بـرای آمـدنت نـدبه خوانده ام ؛ آقا

خدا کــند که بتـابی  به باور مـردم

و گل کنی به بلنــدی عشق در دلها

تو فصل آخر منظومه ی خدایی عشق

تمام ِ سوره ی یاسین ، طلیعه ی طاها

در میان واژه های بزرگان و بیان و بنان آنانکه دل در گرو عشق مولا و مقتدای شیعیان حضرت مهدی موعد دارند جستجو می کنیم و به جملات زیبا و امیدآفرین و بصیرت بخشی می رسیم از نایب برحقش رهبر فرزانه انقلاب که وادی انتظار را معنای بکر و زیبا می بخد و دل عاشقان بی قرار را به امن و قراری سبز و مطمئن دعوت می کند:

«حقیقت این است که شیعیان وقتى منتظر مهدى موعودند، منتظر آن دست نجات‏بخش هستند و در عالم ذهنیات غوطه نمیخورند؛ یک واقعیتى را جستجو میکنند که این واقعیت وجود دارد. حجت خدا در بین مردم زنده است؛ موجود است؛ با مردم زندگى میکند؛ مردم را مى‏بیند؛ با آنهاست؛ دردهاى آنها، آلام آنها را حس میکند. انسانها هم، آنهائى که سعادتمند باشند، ظرفیت داشته باشند، در مواقعى به طور ناشناس او را زیارت میکنند. او وجود دارد؛ یک انسان واقعى، مشخص، با نام معین، با پدر و مادر مشخص و در میان مردم است و با آنها زندگى میکند. این، خصوصیتِ عقیده‏ى ما شیعیان است...»

آری؛ در این کلمات می توان رمز ایستادگی را دریافت و راز دلسپردگی به مولای منتظر را فهمید.

در این واژه ها می توان ناب ترین و حقیقی ترین معنای منتظر بودن را درک کرد و به اصول انتظار فرج امام آخرین و منجی واپسین عالم خلقت دست یافت.

یک واقعیت عینی و حقیقت زیبا و حتمی که انتظار ما را نه در عالم ذهن و خیال و وهم، بلکه در دنیای حقیقت و شوق و ایمان و عشق، به تجلی می رساند.

این جملات اینگونه تکمیل می شود و به سرمنزل مقصود می رسد که:

«... ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهى، با کمکهاى معنوى غیبى و با ادعیه‌ى زاکیه و هدایتهاى معنوى ولى‌الله‌الاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدن اسلامى را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدن اسلامى را برافراشته نماید. این، آینده‌ى قطعى شماست. جوانان، خودشان را براى این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهاى مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند.»*


آه! مولای غریب من!

این روزها که دلت از غم جانگداز غزه خون است؛ با تو می گویم و می دانم که هرجا مسلمانی و مظلومی، زیر بار ظلمی، بی تاب می شود و قطره اشکی از گونه معصوم کودک بی پناهی بر زمین می چکد، این قلب توست که جریحه دار و مغموم، بی دل و مضطرب، به امید فرجت پر می کشد و بیقرار آمدن می شود تا جهان به لطف قدومت یکبار دیگر روی عدالت و جلوه آرامش ببیند و پر از عدل و داد شود همانطور که مملو از ظلم و جور شده.

و چه امیدبخش و زیباست در این جهان غم آلود و ابری که صحیفه غنی و سرشار امیدهای شیعه را ورق بزنیم و بخوانیم که:

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ: دَخَلْتُ أَنَا وَ أَبِی عَلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ کَیْفَ أَنْتُمْ إِذَا صِرْتُمْ فِی حَالٍ لَا تَرَوْنَ فِیهَا إِمَامَ هُدًى وَ لَا عَلَماً یُرَى فَلَا یَنْجُو مِنْ تِلْکَ الْحَیْرَةِ إِلَّا مَنْ دَعَا بِدُعَاءِ الْغَرِیقِ فَقَالَ أَبِی هَذَا وَ اللَّهِ الْبَلَاءُ فَکَیْفَ نَصْنَعُ جُعِلْتُ فِدَاکَ حِینَئِذٍ قَالَ إِذَا کَانَ ذَلِکَ وَ لَنْ تُدْرِکَهُ فَتَمَسَّکُوا بِمَا فِی أَیْدِیکُمْ حَتَّى یَتَّضِحَ لَکُمُ الْأَمْرُ.

عبد اللَّه بن سنان گوید: «من با پدرم بر امام صادق علیه السّلام وارد شدیم، پس آن حضرت فرمود: چگونه به سر خواهید برد اگر در جایى قرار بگیرید که در آن امامى راهنما و نشانه‏ اى چشمگیر نبینید، پس هیچ کس از آن سرگردانى رهائى نمى‏ یابد مگر آن کس که به دعائى همچون دعاى غریق دست نیایش بردارد. پدرم گفت: به خدا قسم این بلا است فدایت شوم در چنین وضعى چه کنیم؟ فرمود: هر گاه چنین شود - البتّه تو آن زمان را هرگز در نمى‏ یابى - پس بدان چه در میان دارید بیاویزید (از قرآن و اهل بیت جدا نشوید) تا وضع بر شما روشن شود».*

آه مولای من!

تو فصل آخر منظومه ی خدایی عشق

تمام ِ سوره ی یاسین ، طلیعه ی طاها

قــیامِ  حتمی عشقی ، قـعود در قلبم

ســرادقات جمـال ِ تو ، جنت المـأوا



پی نوشتها:
کتاب غیبت نعمانی ، ترجمه غفاری ، ص225
شعر:رضا محمدصالحی
بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ایثارگران 29/05/1376
منبع:حوزه
  • سـربـــازان جنـگــــ نـرم

غزه دلهای ما درانتظار منجی؛مولای من بتاب!

مکالمه دوستان (۰)

هنوز هیچ مکالمه ای ثبت نشده است

ارسال مکالمه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی