منتظران حضرت، آماده باشند

دریافت کد

مشخصات بلاگ
منتظران حضرت، آماده باشند

کـــــــــانــــــــــــــال ســــــــایــــــبـــــــری
مـهـدویـت ، جنـگ نـرم و دشـمن شنـاسی
ظـــــــهــــــــــــور نــــــــــــــیـــــــــــــــــوز
********************************
.:The World Is Waiting For Your Step:.
یا مهدی کل العالم تنتظرک فعجل یا مولای
جهـان در انتـظار تو است مهـدی جـان(عج)

آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۹۶، ۰۰:۰۳ - منتظرالمهدی
    عالی بود
  • ۲۴ اسفند ۹۵، ۱۹:۳۷ - رهگذر
    تشکر

أللُهُمَّ کُن لِوَلیِّک ألحُجَّة إبنِ ألحَسَن صَلُواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی آبائِه فِی هذِهِ السَاعَةِ وَ فِی کُلِّ السَّاعَةِ وَلِیاً وَ حافِظاً وَ قاعِداً وَ ناصِراً وَ دَلِیلاً وً عَیناً حَتی تُسکِنَهُ أرضَکَ طَوعاً وَ تُمَطِعَهُ فیِها طَوِیلا

طرح چهل روزه ی ترک گناه

سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۰۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


اولیاى دین براى دستیابى انسانها به ره ‏آورد سیر و سلوک و بهره مندى از نتایج اخلاص راه هایى را به ما ارائه کرده ‏اند که بهترین آنها (اربعین گیرى) یا (چله گرفتن) است و منظور از اربعین‏ گیرى این نیست که انسان چهل روز از مردم و کار اجتماعى جدا شود؛ بلکه مقصود این است که در عین حضور در اجتماع، چهل روز از ماسواى خدا جدا شود و با این که مشغول کار و زندگی روزمره است، آن را جز به دستور خدا و براى رضاى او انجام ندهد.

در این میان همه ما انسانها با گناهانی دست به گریبانیم که گاه و بیگاه از ما صادر می شود و به نوعی حساب آن از دست و زبان مان خارج شده است و با تاکیدات موکد ائمه معصوم می بایست قبل از آنکه به حساب مان رسیدگی شود به حساب خود برسیم و وجودمان را از هر ناراستی پاک کنیم.

در این طرح «چهل روزه ی ترک گناه» بر آنیم که با تمام توانمان بکوشیم که از پنج گناه ناپسند و مذموم چشم بپوشیم و آن را تحت کنترل خویش درآورده و حساب آن را در اختیار داشته باشیم. بنابراین عنوان ده گناه متداول که متاسفانه در جامعه شیعی ما بسیار رایج است، را در زیر آورده ایم که برخی از آنها از گناهان کبیره می باشند. مایی که می خواهیم در این طرح شرکت کنیم بایستی...

1-   از این ده مورد، پنج مورد از گناهانی که کم و بیش با آن سروکار داریم را انتخاب نماییم.

2-   نیت کنیم که به مدت چهل روز (از روز 13 شعبان تا 22 رمضان: یعنی از 22 خرداد تا 29 تیر) با هدف خلوص برای رضای خدا و نیز زمینه سازی برای ظهور امام زمان (ع) به طور کامل این گناهان را ترک و از وجودمان پاک نماییم.

3-   از اینکه تابحال این پنج گناه را در زندگی مان مرتکب شدیم از خداوند طلب رحمت و مغفرت کنیم تا ان شاء الله پس از یک توبه ی واقعی کارمان را آغاز نماییم.

4-  برای اینکه در این مسیر الهی موفق و پیروز باشیم از نیروی لایزال الهی مدد بخواهیم و به آن امام حاض و ناظر متوسل شویم تا با یاری ایشان ان شاء الله از این تلاش مقدس سربلند بیرون آییم.

5-  برای اینکه گناهان ناخواسته مان را به محاسبه بیاوریم نمره ای برای آن در نظر گرفته ایم. در آغاز این طرح همه با نمره 20 (ضمیری پاک و نانوشته) وارد می شویم؛ لیکن به محض ارتکاب هر یک از این پنج گناه یک نمره از خودمان کم می کنیم و آن را ثبت می کنیم.

6-  در صورت ارتکاب هر گناه تنها با طلب مغفرت و توبه حقیقی از خداوند (حق الله) و احیانا حلالیت از کسی که گناه را در موردش مرتکب شدیم (حق الناس) می توانیم آن نمره از دست رفته را به خودمان برگردانیم.

7-  در پایان چله ی این طرح که مصادف است با افضل شبهای قدر، یعنی شب 23 رمضان خواهیم دانست که کارنامه اعمالمان چه بوده است و ان شاء الله پس از این چهل روز خلوص برای رضای خداوند عزیز، گامی برای نزدیکی ظهور حضرت ولی عصر (عج) برداشته باشیم و امید است که درهای رحمت و حکمت الهی در شب مقدرات بر ما گشوده شود که به فرموده رسول اکرم (ص)

مَنْ أخْلَصَ لِلّهِ أرْبَعینَ صَباحا ظَهَرَتْ یَنابیعُ الْحِکمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلى لِسانِهِ؛

یعنی هر کس چهل روز خود را براى خدا خالص کند چشمه هاى حکمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شود.  

و اما موارد گناه عبارتند از:

1-   دروغ : دشمنی با خدا

2-   غیبت : با زشتی و کراهتی به اندازه خوردن گوشت برادر مرده

3-   سهل انگاری در نماز : وای بر نمازگران؛ آنها که در نماز سهل انگارند.

4-   نگاه یا گفتگوی ناروا و شهوت آلود : خداوند خیانت چشم ها را می داند.

5-   ریاکاری : نیکی و عبادت برای نمایش به خلق خدا (شرک)

6-   کفران نعمت : ناسپاسی نسبت به داده های خداوند و نسبت به محبت انسان ها  

7-   عهدشکنی : نسبت به خداوند، امام زمان (ع) و دیگر خلایق

8-   خشم و تندخویی : خشم ناروا برای غیرحق، و برخوردهای تند و خشم آلود در برخورد با انسان ها

9-   غرور و تکبر : خودبزرگ بینی، خودبرتربینی، فخرفروشی

10- تندی در حق پدر و مادر: و بالوالدین احسانا

همانطوری که عرض شد رمز موفقیت در درست به انجام رساندن این مهم توسل به امام زمان سلام الله علیه است و بس. حضرتش امام بر خلایق و واسطه فیض حق بر مخلوقات و سلطنت بر نفوس عامه بویژه مومنین دارند راه توفیق ما درخواست مدد از حضرتش و توسل به وجود مبارک ایشان است.



 افراد شرکت کننده در این طرح:

1-  ؟

  • سـربـــازان جنـگــــ نـرم

مکالمه دوستان (۰)

هنوز هیچ مکالمه ای ثبت نشده است

ارسال مکالمه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی