منتظران حضرت، آماده باشند

دریافت کد

مشخصات بلاگ
منتظران حضرت، آماده باشند

کـــــــــانــــــــــــــال ســــــــایــــــبـــــــری
مـهـدویـت ، جنـگ نـرم و دشـمن شنـاسی
ظـــــــهــــــــــــور نــــــــــــــیـــــــــــــــــوز
********************************
.:The World Is Waiting For Your Step:.
یا مهدی کل العالم تنتظرک فعجل یا مولای
جهـان در انتـظار تو است مهـدی جـان(عج)

آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۹۶، ۰۰:۰۳ - منتظرالمهدی
    عالی بود
  • ۲۴ اسفند ۹۵، ۱۹:۳۷ - رهگذر
    تشکر

أللُهُمَّ کُن لِوَلیِّک ألحُجَّة إبنِ ألحَسَن صَلُواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی آبائِه فِی هذِهِ السَاعَةِ وَ فِی کُلِّ السَّاعَةِ وَلِیاً وَ حافِظاً وَ قاعِداً وَ ناصِراً وَ دَلِیلاً وً عَیناً حَتی تُسکِنَهُ أرضَکَ طَوعاً وَ تُمَطِعَهُ فیِها طَوِیلا

محاسبه نفس؛ انسان را برای ظهور خالص می کند

چهارشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۳ ب.ظ


"تا جمعه ظهور" یکی از قدیمی‌ترین برنامه های رادیو معارف است که در طول دوره‌های مختلف همواره مورد اقبال شنوندگان رادیو و منتظران حضرت حجت‌بن‌الحسن(عج) قرار گرفته است. این برنامه با هدف گسترش، تعمیق و ترویج فرهنگ مهدوی و افزایش سطح آگاهی مخاطبان رادیو در حوزه معارف مهدوی و ارتقاء بینش عمومی نسبت به اساسی‌ترین وظایف منتظران (قواعد ظهور) طراحی شده است...



حجت الاسلام هادی حسین پور، در این برنامه به بررسی پیوند میان عاشورا و مهدویت می پردازد.

ویژگی برخی از ضعف هایی که باعث می شود مسیر انسان از مسیر ولی معصوم جدا شود، این است که انسان متوجه ضعف و نقص خود نیست و اگر صحنه آزمایشی به وجود آید، آنها مشخص می شود و اگر نیاید ممکن است انسان متوجه خطای خود نشود.

گاهی یک صحنه گناه به وجود می آید و انسان متوجه ضعف های خود می شود، امام صادق(ع) فرمودند: وقتی امام مهدی(ع) ظهور می کند، برخی کسانی که خیال می کردند امام را یاری می کنند، دست از یاری برمی دارند. به عنوان مثال به طور فرضی برای عبرت بردن از حادثه عاشورا، در معادله عاشورا اگر مکان و زمان عوض شود و امام به جای سال 61، امسال قیام می کردند و به جای کوفه به تهران می آمدند. آیا پرونده ما همین پرونده بود؟ شاید برخی نقاط ضعف وجود دارد که ما بی خبریم.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد، این است که در پیوند فردی عاشورا و مهدویت، انسان در جهت برطرف کردن ضعف های خود گام بردارد. گاهی حتی یک ضعف می تواند انسان را زمین گیر کند و یک عیب کافی است که مسیر را از راه ولایت جدا کند.

مردم کوفه همین طور بودند. شاید یک ضعف داشتند، ولی باید توجه داشت که برخی از گیرها، اساسی است. در بحث همراهی با ولی معصوم یا امام حسین(ع) در گذشته یا امام زمان(ع) در آینده باید ببینیم گیر اصلی که خیلی ها به امام نرسیدند، کدام بود؟

در حدیث است که حب دنیا ریشه همه مشکلات است. لذا یکی از گیرهای عمده که باعث جدا شدن از مسیر ولی معصوم می شود، تعلقات دنیاست. مال دنیا و مال حرام، مهمترین عامل بازدارنده است، مال حرام کار را به جایی می رساند که روز عاشورا در سخنرانی امام حسین(ع) کوفیان حرف امام را گوش ندادند و شروع به هلهله کردند. امام حسین(ع) نیز فرمودند: وقتی شکم از مال حرام پر شود، انسان گوش به حرف حق نمی دهد.

لقه حرام انسان را از امام حسین(ع) و یاری امام عصر(ع) جدا می کند، اگر انسان می خواهد به انسان معصوم برسد، باید دور لقمه حرام خط بکشد.

انسان اگر می خواهد از امام حسین(ع) و انتظار بهره ببرد، باید اهل محاسبه باشد و ببیند چه چیزی باعث شد که مسیر انسان ها در عاشورا از امام حسین(ع) جدا شد. اینها را محاسبه کند که آیا حب دنیا در وجود ماست یا نه؟

در حالت عادی انسان به خودش نگاه می کند، می گوید همه چیز خوب است. نماز، روزه و همه فضائل اخلاقی ما خوب است. اما آیا از اعماق نفس خود خبر داریم؟ اگر صحنه آزمایشی وجو آید، آنجا معلوم می شود کف وجودمان آلودگی دارد یا نه؟

علاقه به دنیا، مال حرام و تعلقات ریز ریز در وجود انسان جمع می شود و روز واقعه و روز حادثه خود را نشان می دهد، در قرآن آیه ای وجود دارد که 4 بار در قرآن تکرار شده و آن اینکه از خطوه های شیطان تبعیت نکنید. خطوه یعنی گام های آهسته و یواش، شیطان این طور کم کم نفوذ پیدا می کند.

امام علی(ع) در خطبه 7 نهج البلاغه فرمودند: شیطان اول در وجود انسان تخم گذاری می کند، تخم ها سرباز می کند و تبدیل به جوجه می شود، اینها شروع می کنند به حرکت کردن، کم کم شیطان در وجود انسان قوی می شود و کار به جایی می رسد که با اینها نگاه می کند، می شنود و حتی دستور می دهد و آدم را به هر سمتی که می خواهد، می کشاند.

آلودگی ها در وجود انسان کم کم شکل می گیرد، انسان اگر می خواهد با نگاه عاشورا در صف یاری امام زمان(ع) جای بگیرد، می تواند اینها را در وجود خود کنترل کند. محاسبه کند که آلودگی در وجودش وارد نشود و اگر هست برطرف کند.

دلیل این است که فرمودند: چشم از عاشورا برندارید و گریه خوف و محرومیت از نصرت ولی خدا کنید، انسان تا خود را محک نزند و متوجه ضعف خود نشود، هیچ وقت دست یاری به سوی امام حسین(ع) دراز نمی کند، به سمت امام حسین(ع) پناه می برد تا کمکش کند، انسان با سیدالشهدا(ع) سیر و سلوک می کند تا ضعف هایش برطرف شود، دوران غیبت به همین دلیل طولانی می شود تا محاسبه کنیم و ضعف ها را از بین ببریم تا زمان ظهور خالص شویم.

  • سـربـــازان جنـگــــ نـرم

مکالمه دوستان (۰)

هنوز هیچ مکالمه ای ثبت نشده است

ارسال مکالمه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی