منتظران حضرت، آماده باشند

دریافت کد

مشخصات بلاگ
منتظران حضرت، آماده باشند

کـــــــــانــــــــــــــال ســــــــایــــــبـــــــری
مـهـدویـت ، جنـگ نـرم و دشـمن شنـاسی
ظـــــــهــــــــــــور نــــــــــــــیـــــــــــــــــوز
********************************
.:The World Is Waiting For Your Step:.
یا مهدی کل العالم تنتظرک فعجل یا مولای
جهـان در انتـظار تو است مهـدی جـان(عج)

آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۹۶، ۰۰:۰۳ - منتظرالمهدی
    عالی بود
  • ۲۴ اسفند ۹۵، ۱۹:۳۷ - رهگذر
    تشکر

أللُهُمَّ کُن لِوَلیِّک ألحُجَّة إبنِ ألحَسَن صَلُواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی آبائِه فِی هذِهِ السَاعَةِ وَ فِی کُلِّ السَّاعَةِ وَلِیاً وَ حافِظاً وَ قاعِداً وَ ناصِراً وَ دَلِیلاً وً عَیناً حَتی تُسکِنَهُ أرضَکَ طَوعاً وَ تُمَطِعَهُ فیِها طَوِیلا

بهره مندی از ماه رمضان در گروی رضایت امام زمان(ع)

چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۱ ق.ظ

بهره مندی از ماه رمضان در گروی رضایت امام زمان(ع)

خبرگزاری شبستان بااشاره به نکاتی در پیوند ماه رمضان، قرآن و امام عصر(ع) گفت: با نگاهی گذرا به وجود انسان و تمایز انسان با سایر موجودات به روشنی مشاهده می کنیم که در وجود انسان حقیقتی ویژه نهفته است که خدا از این حقیقت با تعبیر نفخه الهی یاد کرده است.
وی با اشاره به آیات 28 و 29 سوره حجر در این خصوص، خاطرنشان کرد: خداوند در این آیات به ملائکه می فرماید من بشری را از گلی خشک و سیاه و بدبو خواهم آفرید، پس وقتى آن را درست کردم و از روح خود در آن دمیدم، پیش او به سجده درافتید. در این آیه به نفخه الهی اشاره شده است.
حجت الاسلام یوسفیان با بیان اینکه خداوند در آیات 12 و 13 سوره مومنین نیز از دو نشئه در انسان صحبت می کند، اظهارداشت: در این آیات به خلقت انسان اشاره می شود. اینکه انسان از عصاره گل آفریده شده و آنگاه آفرینش دیگری پدید آوردیم.
این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه این ویژگی باعث می شود که زندگی انسان از حالت لهو و لعب خارج شود و فراتر از جهان ماده برود و حیات دیگری را رقم بزند، تصریح کرد: خداوند در ادامه آیات 15 و 16 سوره مومنین می فرماید بعد مراحل خلقت خواهید مرد و در روز رستاخیز بر انگیخته می شود. آیا پنداشته اید که ما شما را بیهوده آفریدیم.
وی ادامه داد: بنابراین هر موجودی که خدا در این دنیا خلق می کند، روزی خور خداست و به حسب نیاز خودش از رزق بهره مند می شود. این مسائل در سوره هود آیه 67 به خوبی بیان می شود.
حجت الاسلام یوسفیان با بیان اینکه طبق بیان قرآن انسان دارای دو بعد وجودی دنیایی و مادی و معنوی است، افزود: هم نیاز مادی دارد و هم نیاز معنوی تا زندگی آخرت خود را بسازد این درحالی است که نیازهای معنوی در قالب دین و هدایت آسمانی در اختیار انسان گذاشته می شود، خداوند در آیه 2 سوره جمعه می فرماید انسان نیاز به هدایت دارد.
این پژوهشگر مهدوی ماه رمضان و روزه داری را فرصت ویژه هدایت خاص خدا دانست و بیان داشت: انسان باید از این فرصت ویژه استفاده کند تا در مسیر تقوا، بندگی و اطاعت بهتر حرکت کند. همانطور که خداوند در آیه 183 سوره بقره می فرماید: اى کسانى که ایمان آورده‏اید روزه بر شما مقرر شده است همان گونه که بر کسانى که پیش از شما [بودند] مقرر شده بود باشد که پرهیزگارى کنید.
وی گفت: براساس آیه 185 سوره بقره ماه رمضان در درون خود یک محبت و هدیه خاص الهی دارد و آن نزول قرآن و کتابی است که همه هدایت ها را در درون خود دارد. این درحالی است که در آیه اول سوره قدر نیز می فرماید ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم.
حجت الاسلام یوسفیان ادامه داد: در کنار قرآن و کتاب های آسمانی نیز حجت های آسمانی هستند که واسطه هدایت انسان ها می شوند، همانگونه که در آیه 73 سوره انبیا آمده است و آنان را پیشوایانى قرار دادیم که به فرمان ما هدایت مى‏کردند و به ایشان انجام دادن کارهاى نیک و برپاداشتن نماز و دادن زکات را وحى کردیم و آنان پرستنده ما بودند.
این پژوهشگر مهدوی با اشاره به آیه 7 سوره رعد مبنی بر اینکه آنان که کافر شده‏اند مى‏گویند چرا نشانه‏اى آشکار از طرف پروردگارش بر او نازل نشده است [اى پیامبر] تو فقط هشداردهنده‏اى و براى هر قومى رهبرى است، خاطرنشان کرد: هر چند نبوت و بعثت انبیا می تواند پایان یابد و یک دین به عنوان کامل ترین دین باشد ولی نیاز به هادی و مفسر شریعت و پاسخگوی دینی دارد که برای هر زمانی است به این معنی که نمی شود زمانی باشد و در آن زمان هادی نباشد.
وی با اشاره به احادیث ذیل آیه 7 سوره رعد، اظهارداشت: در تفاسیر شیعه و سنی این رویات نقل شده که وقتی این آیه نازل شد، پیامبر دستی روی سینه گذاشتند و گفتند من هستم. منذر و دستی روی شانه امام علی(ع) گذاشتند و گفتند تویی هادی و به وسیله تو بعد از من انسان ها هدایت می شوند.
حجت الاسلام یوسفیان با بیان اینکه قرآن همه اطلاعات را دارد ولی استفاده از آن نیار به شناخت کامل دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه خداوند در آیه 77 تا 79 سوره واقعه می فرماید قرآن یک کتاب نهفته ای است که هر کس نمی تواند به باطنش راه یابد. بنابراین قرآن حقایقی دارد که فراتر از درک انسان است.
این پژوهشگر مهدویت با اشاره به تعبیر "مطهرون" در این آیات، گفت: مطهرون اهل بیت پیامبر هستند. کسانی که صاحبان کسا هستند که این مساله در آیه 33 سوره احزاب به روشنی مطرح شده است.
وی با نتیجه گیری بحث ادامه داد: قرآن کتاب هدایت است و در کنار قرآن همیشه باید هادی باشد. همچنین هر کسی نمی تواند به باطن قرآن نفوذ کند. این درحالی است که طبق حدیث ثقلین هادی و همراه قرآن اهل بیت(ع) هستند. بنابراین اگر کسی بخواهد از ماه رمضان استفاده کند و از هدایت قرآن بهره مند شود و در مسیر رستگاری قرار گیرد، باید دستش در دست اهل بیت(ع) باشد.

  • سـربـــازان جنـگــــ نـرم

مکالمه دوستان (۱)

  • .:سرباز سایبری:.
  • سلام همسنگر

    طاعات وعباداتتون قبول حق.

    با اپیکیشن اندروید sayberibaseدر خدمتتون هستیم.

    این نسخه اول ونمایشی هست.مارو با انتقاداتتون خوشحال کنید.

    التماس دعا یاعلی

    پاسخ:
    سلام...
    بله حتما دوست عزیز...
    یاعلی مدد

    ارسال مکالمه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی