منتظران حضرت، آماده باشند

دریافت کد

مشخصات بلاگ
منتظران حضرت، آماده باشند

کـــــــــانــــــــــــــال ســــــــایــــــبـــــــری
مـهـدویـت ، جنـگ نـرم و دشـمن شنـاسی
ظـــــــهــــــــــــور نــــــــــــــیـــــــــــــــــوز
********************************
.:The World Is Waiting For Your Step:.
یا مهدی کل العالم تنتظرک فعجل یا مولای
جهـان در انتـظار تو است مهـدی جـان(عج)

آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۹۶، ۰۰:۰۳ - منتظرالمهدی
    عالی بود
  • ۲۴ اسفند ۹۵، ۱۹:۳۷ - رهگذر
    تشکر

أللُهُمَّ کُن لِوَلیِّک ألحُجَّة إبنِ ألحَسَن صَلُواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی آبائِه فِی هذِهِ السَاعَةِ وَ فِی کُلِّ السَّاعَةِ وَلِیاً وَ حافِظاً وَ قاعِداً وَ ناصِراً وَ دَلِیلاً وً عَیناً حَتی تُسکِنَهُ أرضَکَ طَوعاً وَ تُمَطِعَهُ فیِها طَوِیلا

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در جمع نمازگزاران حرم ‏حضرت معصومه(س) با اشاره به آیات سوره مبارکه حدید اظهارداشت: در این سوره مبارکه به تبیین مشکلات انسان ها در روز قیامت مطرح می شود.


وی با بیان این که انسان در امور دنیایی خود به واسطه هایی روی می آورد، تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، تمامی آنچه که در این دنیا کار انسان را راه می اندازد، در روز قیامت کاربردی ندارد و تمامی سبب ها قطع می شود.


عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با بیان این که شفاعت جدای از این مباحث و از الطاف الهی است، ادامه داد: اعمال منافقان و کفار قبول نمی شود و جایگاه آنها عذاب جهنم است.


وی در ادامه با اشاره به تفاوت میان احوال مادی و رفاهی مسلمانان در مکه و مدینه اظهار داشت: زمانی که مسلمانان در مکه بودند، با مشکلات زیادی روبرو بودند ولی در عین حال حالت معنوی خاصی داشتند؛ ولی زمانی که به مدینه رفتند و اوضاع آنها بهتر شد، این حالت معنوی و خشوع کم شد.


حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که این وضعیت در اوایل انقلاب و عصر امروز نیز وجود دارد، تصریح کرد: در اوایل پیروزی انقلاب مردم زندگی ساده ای داشتند و حالات معنوی خاصی داشتند، ولی با گذشت زمان، امروزه تجمل گرایی جای خود را به آن حالات معنوی و ساده زیستی داده است.


وی با اشاره به این که بعد از بروز چنین روحیه ای در میان مسلمانان صدر اسلام، خداوند در آیات سوره مبارکه حدید مؤمنان را بر خشوع دعوت می کند، گفت: خشوع به معنی نرمی قلب است، قلب نرم نصیحت را می پذیرد و در برابر تعالیم اسلامی و وحی و معجزه تحت تأثیر قرار می گیرد.


عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) به تبیین نشانه های انسان های خاشع اشاره کرد و گفت: انسان های خاشع، همواره توجه دارد که خداوند ناظر اعمال اوست، انسان خاشع راستگو و درست کردار است، همواره به یاد قیامت می باشد و زمانی را برای مناجات با خداوند


وی با بیان این که اگر انسان بداند تمامی اعمالش در محضر خداست، اعمالی مانند نمازش را با دقت انجام می دهد، تصریح کرد: متأسفانه برخی نگاهشان به نماز، کاری مانند غذا، ورزش و... می دانند؛ در حالی که نماز رفتارهای تکراری نیست و باید انسان را از فحشا و منکر حفظ نماید.


حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: باید مراقب باشم که اگر خشوع در دل انسان به وجود نیاید، قساوت قلب جای آن را می گیرد.


وی به عوامل بروز قساوت قلب اشاره کرد و گفت: انجام گناه  های پی در پی، شنیدن لهو مانند حرف بیهوده و موسیقی مبتذل، نشست و برخاست با افراد گناهکار، آرزوهای طولانی و سخن گفتن زیاد بدون ذکر یاد خدا از جمله عوامل بروز قساوت قلب می شود.


عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده شبکه های ماهواره ای برای ضربه زدن به اعتقادات مردم گفت: در شبکه های ماهواره ای، فیلم ها و سریال هایی پخش می شود که حتی دامن خانواده‌های مذهبی را هم گرفته است و آنها را در باورهای دینی و انقلابی دچار انحراف کرده است.


وی با بیان این که صدا و سیما در این عرصه نقش اساسی در جذب مخاطبان و بی اثر کردن فعالیت های این شبکه های ماهواره ای دارد، تصریح کرد: صدا و سیما باید بتواند برای تمام سلیقه ها را در چارچوب دینی برنامه داشته باشد؛ صدا  سیما می تواند با نظارت درست، امکان راه اندازی شبکه های خصوصی  را بدهد.

مکالمه دوستان (۰)

هنوز هیچ مکالمه ای ثبت نشده است

ارسال مکالمه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی